Uitgelichte afbeelding voor "Noten, pitten en zaden | Wat zijn gezonde tussendoortjes [4/6]"

Supergezond. Dit komt onder andere door de onverzadigde vetzuren, het ijzer en de vezels die er in zitten. Bij voorkeur kies je voor de ongebrande en ongezouten variant. In een vegetarisch of veganistisch voedingspatroon is deze productgroep onmisbaar. Trouwens, ook voor vleeseters is het een goede aanvulling. 😉

Tips voor noten, pitten en zaden

  • Neem een handje ongezouten en ongebrande noten. Walnoten, paranoten, pistachenoten, hazelnoten, cashewnoten, macadamia, pecannoten of amandelen bijvoorbeeld.
  • (Geroosterde) sesamzaadjes, pijnboom-, zonnebloem- of pompoenpitten zijn heerlijk door een salade voor wat extra bite.
  • Ook lekker: smeer een notenpasta op je boterham. Kies voor een 100% variant zonder palmvet of palmolie en zonder toegevoegde suiker.
  • Eet je graag (havermout)pap? Doe er een eetlepel notenpasta doorheen of voeg krokant geroosterde noten toe.
  • Deze chocolade smoothie heeft hazelnootpasta als ingrediënt.
  • Dit pittenbrood is heerlijk, voedzaam en verzadigend.
  • Maak eens heerlijke bliss balls (dadelbonbon). Die kun je ook prima bewaren.

Reacties

Er heeft nog niemand gereageerd op "Noten, pitten en zaden | Wat zijn gezonde tussendoortjes [4/6]". Ben jij de eerste?

Plaats jouw reactie